Na osnovu člana 61. stav 2. i člana 99. stav 5. Zakona o upravi („Službeni glasnik BiH“, br. 32/02, 102/09 i 72/17), člana 62. Zakona o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, br. 19/02, 35/03, 4/04, 17/04, 26/04, 37/04, 48/05, 2/06, 32/07, 43/09, 8/10, 40/12 i 93/17), te na osnovu člana 2. Odluke o postupanju institucija Bosne i Hercegovine u cilju osiguranja zaštite života i zdravlja zaposlenih zbog opasnosti od moguće pojave epidemije zarazne bolesti prouzrokovane korona virusom (COVID-19), („Službeni glasnik BiH“, broj 18/20), donosim
INSTRUKCIJU
o mjerama za zaštitu zdravlja zaposlenih i drugim mjerama koje se mogu preduzimati
u uslovima vanrednog stanja u Agenciji za državnu službu Bosne i Hercegovine
Član 1.
(Predmet instrukcije)
(1) Ovom instrukcijom se propisuju interne procedure u cilju osiguranja zaštite života i zdravlja zaposlenih u Agenciji za državnu službu Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Agencija), kao i svih drugih lica na teritoriji Bosne i Hergovine, te propisuju mjere koje se mogu preduzeti putem usmjeravanja organizacije poslova i načina rada zaposlenih u Agenciji za vrijeme stanja prirodne ili druge nesreće (u daljem tekstu: vanredno stanje).
(2) Pod stanjem prirodne ili druge nesreće, odnosno vanrednim stanjem podrazumijeva se stanje utvrđeno Odlukom o proglašenju nastanka stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, broj 18/20).
Član 2.
(Osnov preduzimanja mjera)
Osnov preduzimanja mjera propisanih ovom instrukcijom proizilazi iz Odluke o postupanju institucija Bosne i Hercegovine u cilju osiguranja zaštite života i zdravlja zaposlenih zbog opasnosti od moguće pojave epidemije zarazne bolesti prouzrokovane korona virusom (COVID-19) – (u daljem tekstu: Odluka), kao i iz toga što je vanredno stanje na snazi u cijeloj zemlji i što je sprječavanje i suzbijanje širenja zarazne bolesti prouzrokovane novim korona virusom (COVID-19) od opšteg interesa za Bosnu i Hercegovinu (član 1. stav 2. Odluke o proglašenju nastanka stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine).
Član 3.
(Primjena Odluke)
Odredbe Odluke primjenjuju se na Agenciju od dana stupanja na snagu iste.
Član 4.
(Obaveznost)
Pored zaposlenih u Agenciji, ova instrukcija je obavezujuća i za sva tijela Agencije.
Član 5.
(Davanje saglasnosti)
(1) U stvarima u kojima Agencija daje saglasnost, kako bi se omogućilo što lakše i nesmetanije funkcionisanje institucija za vrijeme vanrednog stanja, saglasnost će se uvijek davati kada bi to moglo biti u interesu institucije (liberalizacija davanja saglasnosti).
(2) U postupcima iz stava (1) ovog člana, od institucija se neće tražiti dostavljanje dokumentacije, već samo izjava da je osigurano ispunjavanje potrebnih uslova.
Član 6.
(Oglašavanje)
(1) U svrhu smanjenja kretanja građana (potencijalnih kandidata) radi pribavljanja dokumentacije, ovjere kopija, i sl. za vrijeme vanrednog stanja Agencija neće vršiti nova oglašavanja.
(2) Do sada objavljeni oglasi ostaju objavljeni do isteka roka, a Agencija će razmotriti mogućnosti ponovnog oglašavanja, odnosno uspostavljanja novog roka za prijavu ukoliko se utvrdi nemogućnost prijavljivanja potencijalnih kandidata.
Član 7.
(Otkazivanje i neprovođenje aktivnosti)
(1) Za vrijeme važenja Odluke i ove instrukcije, odnosno vanrednog stanja, u pravilu se ne provode propisane aktivnosti Agencije koje uključuju prisustvo više lica, a posebno:
a) sjednice komisija svih vrsta;
b) testiranja svih vrsta;
c) obuke sa fizičkim prisustvom (u učionici);
c) sastanci sa licima izvan Agencije;
d) prijem stranaka u Agenciju, osim prijema pošte
e) sve druge aktivnosti administrativne prirode, koje nemaju hitan karakter.
(2) Izuzetno, aktivnosti iz stava (1) mogu se održavati bez prisustva više lica na istom mjestu, primjenom informacijsko – komunikacijskih tehnologija.
(3) U naročito opravdanim slučajevima, izuzetke mogu utvrditi rukovodioci organizacionih jedinica uz konsultaciju sa direktorom, uz sve preporučene mjere zaštite.
Član 8.
(Zastoj rokova)
Za vrijeme vanrednog stanja ne teku zastarni ni drugi rokovi, posebno oni koji su propisani podzakonskim aktima.
Član 9.
(Novi disciplinski postupci)
(1) Nakon stupanja na snagu ove instrukcije, neće se pokretati novi disciplinski postupci.
(2) Izuzetno, ako povreda službene dužnosti ima neposrednu vezu sa borbom protiv korona virusa, disciplinski postupak se može pokrenuti bez daljeg vođenja, ali samo kada je njihovo pokretanje neophodno zbog pravnih posljedica pokretanja disciplinskog postupka.
Član 10.
(Rad zaposlenih na daljinu)
(1) Zaposleni će svoje zadatke u najvećoj mogućoj mjeri obavljati na daljinu (od kuće ili sa drugog mjesta), putem informacijsko – komunikacijskih tehnologija.
(2) Za vrijeme rada na daljinu, zaposleni su dužni nalaziti se kod kuće ili na drugoj lokaciji koju odrede i dužni su osigurati dostupnost u realnom vremenu putem sredstava komunikacije.
Član 11.
(Rad u prostorijama Agencije)
(1) U prostorijama Agencije, rad se obavlja u smjenama i sa skraćenim radnim vremenom, čija će dužina zavisiti od svih trenutnih okolnosti.
(2) U prostorijama Agencije izbjegava se okupljanje većih grupa, a u svakom slučaju preduzimaju se mjere zaštite preporučene od strane nadležnih (održavanje rastojanja, izbjegavanje kihanja i kašljanja, često dezinficiranje ili pranje ruku, itd.).
(3) Zaposleni koji su u mogućnosti dolazit će u prostorije Agencije u svrhu obavljanja posla koji zahtjeva neposredno prisustvo, u skladu sa odlukama rukovodilaca organizacionih jedinica, pri čemu će u pravilu u jednoj kancelariji raditi jedan zaposleni.
(4) Pisarnica je dužna raditi u skraćenom vremenu koje je određeno za prijem pošte, što se oglašava na vratima pisarnice.
Član 12.
(Prava u slučaju rada od kuće)
Zaposleni koji rade od kuće imaju pravo na platu i naknadu za ishranu u toku rada (topli obrok), ali nemaju pravo na naknadu za prevoz.
Član 13.
(Prava u slučaju izolacije)
(1) Zaposleni koji se nalazi u izolaciji, ukoliko je to moguće, svoja prava reguliše putem odsustva privremene spriječenosti za rad (bolovanje)
(2) Ukoliko zaposleni koji je u izolaciji nije u mogućnosti regulisati svoja prava u skladu sa stavom (1), na njega će se primijeniti odredba za slučaj rada od kuće.
Član 14.
(Službena putovanja)
U pogledu službenih putovanja, primjenjuje se član 2. stav (1) tačka c) Odluke.
Član 15.
(Poštivanje entitetskih mjera)
Prilikom provođenja aktivnosti Agencije, vodit će se računa i o odlukama i mjerama organa Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Kantona Sarajevo, s obzirom na sjedište i područje obavljanja poslova Agencije.
Član 16.
(Tim za upravljanje u slučaju prirodne ili druge nesreće)
(1) Imenovani Tim za upravljanje u slučaju prirodne ili druge nesreće Agencije, nastavlja sa radom i nakon stupanja na snagu ove instrukcije i dužan je koordinirati svoj rad sa Ministarstvom sigurnosti Bosne i Hercegovine, a u slučaju potrebe i sa drugim organima.
(2) U slučaju potrebe, razmotriće se proširenje Tima za upravljanje u slučaju prirodne ili druge nesreće Agencije, kao i potrebne izmjene u njegovom sastavu.
Član 17.
(Krizni štab i njegovi zaključci)
(1) Stručni kolegij Agencije nastavlja sa radom kao Krizni štab i nakon stupanja na snagu ove instrukcije, a može u izvršenju ove instrukcije donositi zaključke.
(2) Do sada doneseni zaključci Kriznog štaba ostaju na snazi i nakon stupanja na snagu ove instrukcije, u onoj mjeri koliko su u saglasnosti sa odredbama iste, dok ne budu zamijenjeni drugim odlukama.
Član 18.
(Prestanak važenja propisa)
Danom stupanja na snagu ove instrukcije prestaje da važi Odluka o mjerama koje se mogu preduzeti u kontekstu nastale epidemiološke situacije, broj 0l-02-2-293/20 od 13. marta 2020. godine.
Član 19.
(Stupanje na snagu)
Ova instrukcija stupa na snagu danom donošenja, sa istom će se upoznati svi zaposleni u Agenciji, a objavit će se na oglasnoj tabli i službenoj internet stranici Agencije.
Broj: 01-02-2-293-5/20
25. marta 2020. godine
Sarajevo
DIREKTOR
Neven Akšamija